torsdag den 30. juli 2009

Apropos det med ære

Æren er jo meget vigtig

- Fra EB:


En 35-årig mand har i aften været i regulær livsfare efter en voldsom afstraffelse på Kokkedal Station i Nordsjælland.

- Manden var kommet til Kokkedal med toget. Vidner så på toget, at manden talte med en udenlandsk, måske muslimsk, kvinde, og at kvinden efter samtalen talte i telefon på et sprog, som vidnerne ikke forstod, oplyser vagtchef ved Nordsjællands Politi Ole Hestbæk til ekstrabladet.dk.

- Da toget kom til Kokkedal, steg både den 35-årige mand og kvinden ud - og vidnerne så kvinden nikke hen imod manden til en gruppe mænd, som ventede på hende på perronen.

Sparket og tævet
Mændene kastede sig derefter over den 35-årige, som er af dansk herkomst. han blev så hårdt medtaget af slag og spark, at han blev ført til Rigshospitalet, hvor han umiddelbart blev vurderet til at være i livsfare.

_ Han er dog nu stabiliseret, sagde Ole Hestbæk et par timer efter den voldsomme afstraffelse. - Men han bliver scannet på Riget.



Så mangler vi alle artiklerne, demostrationerne i omverden, om at vi ikke tager æresvold alvorligt nok. Her var dog ikke tale om en enkeltperson som i tilfældet med et drab, begået af en russer i Tyskland, men en "besynderlig" enighed mellem flere personer.

Jeg grues ved dette lands fremtid.

2 kommentarer:

Lotte sagde ...

Hmm.....

Hvis jeg nu havde en søn, så ville jeg (formentlig) sige til ham, at han under INGEN omstændigheder skal, må tale med muslimske piger fremover. Det er simpelthen for farligt.

Der ER en slagside i den her. EB viderebringer et sagsforhold, der HELT SIKKER skal frem. Og det er jo ikke ny viden. Spørg enhver teenager i København om det.

Vi kommer ikke udenom, at også EB´s dækning af slige sager, denne ikke berøringsangst for at oplyse gerningsmandens etnicitet osv OGSÅ er med til at skubbe i retning af mere ballade.

Jeg spekulerer over, om der findes en anden måde at dække den slags på?

Hvis man på den ene side insisterer på at tale med enhver,så risikerer man angiveligt røvfuld mens man på den anden side efterlader pigerne i et univers, der er helt kritisabelt, hvis man lader være.

Det er en "no win" til begge sider.

Hvad tænker du om det?

OBS. Jeg argumenterer ikke for, at vi/man skal lade være. Jeg peger på et princip der er med til at øge afstanden mellem etniske danskere og ikke etniske danskere.

Jeg kan ikke lide det. Og har tanker i regning af, om vi på nogen mulig måde kan undgå denne optrapning.

Hvis du er i tvivl om, hvad mine motiver her er, så spørg. Lad være med at konkludere, at jeg er imod at det bliver afdækket og dermed understøtter denne vildfarelse.

Det er mekanismen jeg er ude efter..

Thomas Bolding Hansen sagde ...

Jeg har tilladt mig at udvide både spørgsmål og svar lidt, Lotte, og har givet det en lang post.

Men for mediernes rolle, så er det at identificere problemet, dets ophav, dets rodårsager, altså at holde sig til hvad der virkeligt er problemet i den sammenhæng, nemlig Islamisk kultur.

Altså gå dybere ind i problemet.

Alt andet er at stikke hovedet i busken og håbe problemet forsvinder af sig selv. Det gør det ikke. Det kommer til at trives i bedste velgående.

Jeg synes ikke nødvendigvis, vi har et ansvar for at udfordre den indstilling, selv om konsekvensen er et fortsat apartheid, som man så oven i ikke må diskutere, for så er man et dårligt menneske - en frygtelig racist :) og islamofob.

Jeg tænker, som jeg skriver i det lange svar, hvorfor skal vi overhovedet forholde os til dette?

Og endnu mere hvorfor, når staten reelt ikke gør det?

jeg tænker faktisk utroligt mange ting, hvad gør du?