lørdag den 25. september 2010

Fælleslisten og snobbenhavn

Man håner bønderne i fælleslisten, og i debatterne blev der rynket på næsen af gespensterne fjernt fra København, derude hvor kragerne er vendt.

Byerne er fremtiden, er man metroseksuel helt oppe på det øverste af noderne, så bor man også i storbyen.

Personligt er jeg ved at få spat af trafikken i København, hvis hele Danmark bare skal bo i byerne, hvor skal bilerne så køre henne.

Heldigvis er vi et lille land, og kan måske klare os med dikterede og stramt organiserede møde og fyraftenstider i tre etaper, så flertallet ikke bare skal myldre mellem 7-9 og 15-17.

Men der venter et logistisk og dyrt problem, hvis vi alle fortsat bare skal flytte til staden, både for de som skal bygge vejene, og de som skal kæmpe om boligerne til skyhøje priser, hvilket presser både familierne økonomi, såvel som firmaerne, der må give en højere løn i anerkendelse af problemet.

Fælleslisten er faktisk et initiativ til vores alles fordel, men det ser overser man.

Men langt værre er det i mindre udviklede lande på vej frem, der har XX millioner jo søgt til byerne længe før der var råd til biler, nu der i stigende grad er råd til biler, dog ikke engang til alle, så ender det sådan her:



Siden midten af august i år har hundredtusinder af bilister og lastbilchauffører i Kinas hovedstad og i et område nord for kæmpebyen gennemgået det, der beskrives som bilhistoriens værste trafikprop.

Køen strækker sig til tider over 120 km ind mod Beijing på den såkaldte tibetanske motorvej, og der har været eksempler på udmattede bilister, som har været fanget i det trafikale mareridt i op til en uge i træk. Køen er opstået på grund af vejarbejde, som spærrer for det trafikmæssige flow ind mod og omkring byen.

Kilde: Berlingske Tidende

0 kommentarer: