onsdag den 21. oktober 2009

Hvis i skulle være i tvivl om katastrofens omfang

Klimaet undergår jo som sagt de mest dramatiske forværringer. Dommedagsscenarioerne hober sig op. Nu er der også dårlig nyt til araknofoberne.

Den globale opvarmning gør edderkopperne større:

O fly, hvor flygte kan!


Bonus: En lille anekdote. For nogle år siden var jeg heller ikke helt begejstret for edderkopper. Det ligger vel dybt i en ursjæl at den slags kan være farlige, selv om de ikke er det. Men så var jeg så heldig at to store jagtedderkopper flyttede ind på mit badeværelse. Når jeg var på toilet, kunne jeg sidde og bearbejde min modvilje mod disse uskyldige skabninger.
Den største af dem, "Store Peter" var en forsigtig edderkop. Det var den mindre, dog stadig store "Lille Peter" ikke!
En nat da jeg som sædvanlig tussede halvsøvndrukken ned for at lette blæren, gennemgik den sædvanlige procedure med at tænde lys og åbne døren og trådte ind på badeværelset. Så lød der et temmeligt højlydt "knas" under min hæl.
Det var "lille Peters" sidste stund i tilværelsen. Det må havde gjort indtryk på Store Peter, for ham så jeg heller aldrig igen.

2 kommentarer:

Mia sagde ...

Er hunnerne ikke altid større end hannerne? Det var højst sandsynlig ikke Store Peters Lille Peter men derimod Store Petras husbond, du så skødesløst knuste...

Apropos enker! Hvad så med en skønhedskonkurrence for efterladte?

Thomas Bolding Hansen sagde ...

Nej, for så havde hun ædt Lille Peter. Du ved godt, hvor feministerne har taget ved lære, ikk? :)

Jo, bare det ikke er med tænkstikkvinder med abnorme fortrin i forhold til øvrig konstitution, så er det fint.