tirsdag den 23. december 2008

Den vigtigste time at bruge i dit liv

Normalt stjæler jeg ikke fra andre blogs, eller bringer noget her, medmindre jeg har et eller andet relativt nyt at tilføje. Modspil og Fodnoter har allerede linket den, nu slutter jeg mig til flokken.
Men det her er for vigtigt, noget som alle burde stifte bekendtskab med. Nemlig hvad eksponentiel vækst betyder og i overført betydning, hvorfor recession ikke nødvendigvis er en katastrofe.

Jeg vil dog ikke presse denne her, til at være en understregning af at vækst-tanken generelt er dårlig. Men hvad angår befolkningsvækst og eksponentiel vækst i forbruget af ikke-fornybare ressourcer, så er vækst en umulighed.

Jeg kunne formulerede det konkret sådan her: vi har brug for vækst. Specielt i salget af kondomer og en stærk vækst indenfor bæredygtig energi og build-to-last produkter.

Men se videoen, se den endelig, lad dig ikke skræmme af varigheden på lidt over en time, det er en øjenåbner, man ikke skal misse:



Hvis du er utilfreds med lyden på ovenstående, findes videoen også i bedre lydkvalitet på YOU TUBE. Der er den delt op i flere små bidder.

0 kommentarer: