søndag den 20. december 2009

Ud og se SNE med DSB

Jeg vil stærkt anbefale en undskyldning for at tage toget, mens sneen ligger. Ikke for at spare CO2, men for at nyde, hvordan det ser ud, når naturen glemmer at temperaturen burde være steget - Kraftigt.

Jeg tog selv nogle dårlige billeder med mit mobilkamera, som ikke er i så høj kvalitet. Nej, synet bør da nydes i bedre kvalitet:







Sådan ligger landet, når det har glemt den globale opvarmning.

Til gengæld var det knap så hyggeligt på vej hjem. Prøv at stå og vente i over halvanden time på tog - på en af de koldeste decembernætter i 30 år. Temperaturer ned under 16 minus grader.
Hvor er den globale opvarmning? Når man har mest brug for den, for at slet ikke at glemme opvarmningen i toget, for den var også helt fraværende - det var næsten lige så dødkoldt inde i toget, som uden for.

Apropos, hvorfor fortæller man kun om de sidste 30 år? jeg ville da foreksempel gerne vide at den koldeste december ikke lå før 1950, da vi accelererede den globale opvarmning, men faktisk i følge flere af målestationerne hos Nordklim fra DK, lå den i 1981.
Altså at 1981 var den koldeste december i det sidste århundrede.
Og i det sidste årti har der været koldt i december rigtig mange gange.

Det kunne faktisk være sjovt at se, hvad der sker, hvis det bliver sat en del generelle kulderekorder de næste ti år.

Det sket blot næppe før de har vedtaget dit og dat, for de har jo lovet at komme frem til noget forpligtende og økonomisk dyrt ved næste møde om et år, og fortsat spilde en masse tid og ressourcer, på et problem som ikke vores største.
Den globale nedkøling kommer nok for sent.

I København syndede man for vores synders skyld:



At brænde en masse CO2 af, for at opfordre andre til at spare på CO2 udslippet.

Det svarer vel lidt til at jeg tager til en luder, betaler for foretagenet og mens vi hopper på lagnerne forsøger jeg at tale hende fra at være en luder, hvor forkert det er osv.

Ikke at jeg ville gøre noget lignende, det er da en god timeløn man får som luder :) Og der findes vel arbejde som er lige så slemt fra tid til anden, blot dårligere lønnet.

0 kommentarer: